top of page

Greetings from Sister Marlita /Saludos de Sister Marlita

"My God will fully supply whatever you need, in accord with [God’s] glorious riches in Christ Jesus. To our God and Father, glory forever and ever. Amen.” Philippians 4:19-20


These words conclude the second reading today from St. Paul. I venture to say that they are ones we would like to believe, but sometimes have some difficulties trusting in them as truth. Our loving God often reminds us that, YES, God DOES respond to our prayers and our needs, but we are also aware that God’s response is occasionally a bit different from what we asked. God answers our prayers, but there are times when God says:” WAIT A WHILE”, or “I’M WORKING THAT OUT.” Unfortunately, we are often impatient or think God should give us what WE think we need now, rather than what is truly for our good. Our lifetime of experiences teaches us that often God knows better than we do. And thank God that is so.


I believe that our loving God IS good ALL THE TIME, and because God is so, like any good parent, God can occasionally also say “NO.” If we can truthfully say with St. Paul that we are confident in God’s care and compassion, then we can also trust that God acts from his riches, and wants to and does share them with his creatures, with each of us.


Let us resolve to count all the blessings that are ours, and recall often from where they come. God is always ready to pour grace upon us; we only need to open our hearts to receive it.


Sister Marlita Henseler


"Mi Dios suministrará plenamente todo lo que necesites, de acuerdo con [las] riquezas gloriosas de Dios en Cristo Jesús. Por nuestro Dios y Padre, gloria para siempre y para siempre. Amén." Filipenses 4:19-20


Estas palabras concluyen la segunda lectura de san Pablo. Me atrevo a decir que son de los que nos gustaría creer, pero a veces !enen algunas dificultades para confiar en ellos como verdad. Nuestro amoroso Dios a menudo nos recuerda que, SÍ, Dios responde a nuestras oraciones y a nuestras necesidades, pero también somos conscientes de que la respuesta de Dios es ocasionalmente un poco diferente de lo que pedimos. Dios contesta nuestras oraciones, pero hay momentos en que Dios dice: "ESPERA UN MOMENTO", o "ESTOY TRABAJANDO ESO." Desafortunadamente, a menudo estamos impacientes o pensamos que Dios debe darnos lo que creemos que necesitamos ahora, en lugar de lo que es verdaderamente para nuestro bien. Nuestra vida de experiencias nos enseña que a menudo Dios sabe mejor que nosotros. Y gracias a Dios que es así.


Creo que nuestro Dios amoroso es bueno TODO EL TIEMPO, y debido a que Dios es así, como cualquier buen padre, Dios ocasionalmente también puede decir "NO". Si podemos decir sinceramente con San Pablo que confiamos en el cuidado y la compasión de Dios, entonces también podemos confiar en que Dios actúa de sus riquezas, y quiere y las comparte con sus criaturas, con cada uno de nosotros.


Resolvamos contar todas las bendiciones que son nuestras y recordar a menudo de dónde vienen. Dios siempre está listo para derramar gracia sobre nosotros; solo necesitamos abrir nuestro corazón para recibirlo.


Hermana Marlita Henseler

Featured Posts
Recent Posts
Archive
bottom of page